21.1.09

Min diskmaskin

Eftersom jag "bara går hemma" hela dagarna, kan man ju tycka att lägenheten ska vara skinande ren varje dag som J kommer hem från jobbet. Så är inte fallet. Mest är det leksaker som ligger ÖVERALLT (vilket för övrigt inte är mitt fel), sen är det lite sådär lagom skitigt i hörnen och ett enormt diskberg på diskbänken. Min privata diskmaskin säger allt som oftast att han ska diska varje dag, men så blir det alltför sällan. Jag vill verkligen få bort disken men med en enorm mage är det inte så himla lätt att nå fram till diskhon. Jag tänkte iaf ge det ett försök och gick så in till köket och började organisera lortdisken lite. Då kommer han, diskmaskinen, och tar över. "Gå och sätt dig du, slappna av" säger han. Så vad annat kan jag göra än att sitta här och bara njuta... När han diskat klart ska jag bjuda honom på ostkrokar som jag hällde upp igår så att de nu är sådär härligt dagen-efter-sega. Det är han värd!!

1 kommentar:

  1. Du verkar ha en bra diskmaskin. Måste den servas ofta? ;-)

    SvaraRadera