17.12.09

Bill inte dågit, bill bygga tutbana!!!

Edvin har krånglat lite (läs: lyckats få mig att gråta av mammakänslor) under dagislämningarna den här veckan. Han ville som han sa, gå hem och bygga tågbana. När vi idag var påväg hem, såg han sin äldre kamrat Anton ute på gården och bestämde sig för att gå dit. Antons pappa frågade om Edvin hade några skridskor och om han ville följa med ner på ishallen en sväng. JA! Han hoppar in i bilen utan problem, och följer med. Nu förstår jag att problemet finns på dagis, inte att han vill bygga med sin tågbana. Men vad/vem är problemet? Nu är det iaf jullov i två veckor. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Av lite erfarnehet som dagisfröken så tror jag att de bara är en period nu som Edvin är sådär när du lämnar..alla barn har såna perioder mer el mindre..men jag förstår hur du känner..måste göras ont i hjärtat..
    kram

    SvaraRadera
  2. jag är ju dagisfröken och jag tror också att Edvin vet att du är hemma och kanske inte förstår varför han inte ska vara hemma när du är det. Dom brukar kunna vara kloka de små liven.
    Kanske du skulle kolla med fröknarna om du inte kan vara med en dag eller förmiddag för att se hur det hela reder sig /Maria

    SvaraRadera