20.5.09

Mycket nu!

Min dag började 06.45, då J ringde för att berätta att han kört på en älg. Bättre (eller sämre) sätt att vakna på finns inte kan jag lova, klarvaken på 3 sekunder!
Efter det låg vi i soffan och kollade Bolibompa som vanligt, ändå fram tills jag fick en känning som heter duga. Som tur var pratade jag telefon med både syster och Jonas F, som båda tyckte jag betedde mig lite underligt. Så pass underligt att de båda åkte hit för att se hur det egentligen var med mig. När de kommer in står E med slalompjäxorna på, dammsugaren i högsta hugg och en halväten mandarin i munnen. Jag själv låg med H på armen (minns inte hur han hamnade där..) och kallsvettades som en tok! Jag svarade med ett tokskratt på allt de frågade mig och bara yrade. Syster hällde i mig en massa mjölk och saftsoppa, som just i den stunden var nåt av det äckligaste jag någonsin druckit. Sen matade hon mig med sin lunch, tack! Jonas tog hand om barnen, bytte blöja och skäggade E under fötterna;)
Nu mår vi iallafall bra. J har några småsår på handen, jag har vätskebrist. Bilen är det däremot godnatt med, den har flyttat till bilskadeservice.
Morgondagen kan bara bli bättre...

3 kommentarer:

  1. Va fan!! ojoj.. nu vart man ju rädd!!mår ni bra ?? Tack och lov att ni klara er!
    Saknar er och vill höra allt sen igen :)
    Puss kram

    SvaraRadera
  2. Usch och fy vilken dag!
    Huvudsaken att ni mår bra allihopa...
    Kram Kattis och co

    SvaraRadera
  3. Men skaplig dag hörredu :)
    Skönt att allt står bra till nu iaf.
    Var de volvon eller golfen?

    KRAM

    SvaraRadera